آخرین اخبار

میل به نزول در بورس تهران+ اینفوگرافیک

اقتصادنیوز: امروز اغلب نمادهای بازار سهام قرمزپوش شدند و تمامی شاخص‌های بازار ریزش کردند.

اشتراک گذاری
26 خرداد 1403
کد مطلب : 13733

عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران ۱۴ هزار و ۲۳۹ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۶۱ هزار و ۴۸۰ واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش ۳ هزار و ۳۰۵ واحدی در رقم ۶۶۹ هزار و ۶۷۳ واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت ۱۷۴ واحدی به رقم ۲۲ هزار و ۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با کاهش هزار و ۲۷۳ واحد به سطح ۱۱۵ هزار و ۹۵۳ واحد رسید. 

نمادهای اثرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و شپنا نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای کنور، وبصادر و کچاد از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، زاگرس و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای نیان، زماهان و سبزوا نمادهایی هستند که اثر افزایشی بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و وتجارت و وبصادر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز شفام، فزر و خاور بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۲۵ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۳ هزار و ۶۳۶ میلیارد تومان بود که ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز تشکیل می‌دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۲۰ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۲ هزار و ۸۸ میلیارد تومان رسید. 

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، ۲۴ نماد صف خرید داشتند و ۴۵۵ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۳۱ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۱۰۸ میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش ۱۲۶ درصدی به هزار و ۲۳۵ میلیارد تومان رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − شش =